„Preko procesa preobrazbe koji proizlazi iz uskrsnog iskustva, sv. Terezija Avilska je prodrla u otajstvo Presvetog Trojstva. Položila je cijeli svoj život u Boga i to joj je omogućilo da sudjeluje u svim milostima koje izviru iz Božjeg Srca i da podijeli ove milosti s drugima. To je bit Terezijinog majčinstva prožetog Božjim očinstvom: piti iz izvora Žive Vode i odatle voditi druge istom izvoru. „Dolazi mi na pamet – kaže sv. Terezija – samaritanka koja je iskusila nešto slično. Njezino srce je na taj način shvatilo riječi koje joj je Gospodin rekao i zahvaljujući njima mogla ih je ići objaviti ljudima u selu.“ Ovo je izvrstan primjer onog što govorim. Kao nagradu za ovo veliko milosrđe koje joj je iskazano, zadobila je povjerenje svojih susjeda i mogla je biti svjedok velikog dobra koje je Gospodin učinio u tom selu. To je po mom mišljenju jedna od najutješnijih stvari koje postoje – vidjeti kako se duše ispunjaju dobrima preko jedne osobe. Tada, vjerujem, kušamo najukusnije plodove. Blaženi kojima Gospodin daruje ove milosti koje pripadaju samo Njemu. Terezijino iskustvo nije je zatvorilo u samu sebe već joj je omogućilo – kao samaritanki – ići dalje kao svjedok Božjeg milosrđa za druge, davati život drugima. Tako je sv. Terezija „rodila“ sinove i kćeri koji su – poput svoje majke – ušli u otajstvo živog odnosa s Bogom. To je stvorilo terezijanski Karmel. I to je dalo posebno poslanje terezijanskom Karmelu: tražiti otajstvo života i darivati život, rađati za puninu života u Bogu, voditi izvoru žive vode… To je poseban poziv bosonogih karmelićanki. Iako nisu pozvane na davanje fizičkog života, pozvane su da budu duhovne majke u punom smislu riječi. To je autentično davanje života, prijenos milosti, poseban ulog na putu rasta. Mogli bi se zapitati u čemu se točno sastoji ovo davanje života. Gledajući primjer sv. Terezije, čini se da se terezijansko duhovno majčinstvo može prepoznati između ostalog po tome što je upravljeno prema istini, skida okove i oslobađa od svega što može oduzeti prostor središnjoj stvarnosti, kako bi se konačno mogla pretvoriti u izvor života: „Ovo iskustvo nije ništa drugo doli posvemašnja smrt svim zemaljskim stvarima i uživanje Boga“ (Moj život 16,1).“
Dopuštajući se preobraziti preko neizmjerne Božje ljubavi, redovnice se suobličuju Njemu – s druge strane, njihove svjetiljke se ne mogu upaliti i staviti pod svijećnjak njihovih samostana. Svijet čezne da čuje dobru vijest i tražio je kroz cijelu svoju povijest svetost i mudrost kontemplativnih redovnica i redovnika. Danas ne bi smjelo biti razlike ako želimo da nova evangelizacija donese plodove.
Papa Franjo kaže: „Stoga jedna od stvari koje nikad, nikad ne bi smjeli napustiti je vrijeme da saslušate ljude. Čak i u vrijeme kontemplacije, šutnje. Uvijek je važna povezanost sa svijetom. Znati što se događa. Jer vaš poziv nije bijeg; on je odlazak u samo srce bitke, on je borba, on je poziv srcu Isusovu u prilog čovječanstva. On je poput Mojsija koji je držao uzdignute ruke, moleći, dok se narod borio (usp. Izl 17, 8-13). Jer vidjeti vašu radost, vašu predanost molitvi, zagovoru, čini puno dobra ljudima. Ovo je jako važno, jako važno. Jer klauzura uvijek zahtijeva ovu povezanost s ljudima. Ovo je veoma važno.“
Iz ove perspektive se može smjestiti posebno poslanje bosonogih karmelićanki koje se sastoji od toga da primaju i prate ljude molitvom bez da moraju izaći iz samostana. Kaže papa Franjo: „Mnogobrojne milosti dolaze od Gospodina u ovoj povezanosti između života skrivenog u Bogu, molitve i pozornosti na vijesti koje dobivaju od ljudi. To je služba, to je jedan osmjeh. Osmjeh klauzurnih redovnica otvara srce. Osmjeh klauzurnih redovnica hrani više nego kruh one koji se njima obraćaju.“
4. listopada 2013. obraćajući se redovnicama papa je rekao: „Lijepo je kad ljudi dolaze u govornicu samostana i traže molitvu i izriču svoje vlastite probleme. Možda sestra ne kaže ništa izvanredno, ali uvijek će to biti riječ koja proizlazi iz kontemplacije Isus Krista, i kao posvećena stavlja se na put same Crkve koja je tu za čovječanstvo“.
Rafal Wilkovski, OCD